donderdag 11 augustus 2011

Provencaalse aardappelgratin

Provencaalse aardappelgratin met courgette en kip
Heerlijke ovenschotel!

Ingrediƫnten (volgens Knorr verpakking):
  • 1 rode paprika (deze vervang ik zelf door een groene);
  • 1 courgette;
  • 1 aubergine (deze laat ik meestal achterwege of vervang hem door 125 g champions);
  • 350 g kipfilet;
  • 450 g voorgekookte aardappelschijfjes;
  • 50 g geraspte kaas (zelf gebruik ik 150 g geraspte kaas);
  • Olie of vloeibare margarine;
  • Knorr Oven geheimen: Provencaalse Aardappelgratin.
Bereidingwijze:
  1. Snij de groente en kip in kleine stukjes en verwarm de oven voor op 185 graden.
  2. Verhit 2 eetlepels olie of margarine in een wok of hapjespan en bak hierin de kip.
  3. Verhit gelijktijdig met de kip, 2 eetlepels olie of margarine in een koekenpan en bak hierin de aardappelschijfjes (dit staat niet op de Knorrverpakking, maar als je dit niet doet, dan blijven de schijfjes te hard. Zelf vind ik dit niet lekker)
  4. Voeg de groente toe aan de kip en laat de boel nog even op het vuur staan. Zelf houd ik ongeveer 15 minuten aan. Dan is alles lekker zacht!
  5. Voeg de inhoud van het zakje Knorr en 350 ml water toe aan de kip en de groente. Voeg vervolgens de aardappelschijfjes toe en breng het geheel al roerende aan de kook. 
  6. Doe het geheel in een ingevette ovenschaal en bestrooi met die met de geraspte kaas.
  7. Plaats de schaal in het midden van de oven en laat ongeveer 40 minuten gaar worden.
Eet smakelijk!


Geen opmerkingen:

Een reactie posten

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...