maandag 19 september 2011

Tips voor verkopen op Marktplaats.nl

Iedereen kent ze wel, de websites waar je 2e hands spullen kan kopen en verkopen, zoals Marktplaats.nl. Marktplaats is wel mijn favoriet! 
Hieronder een aantal tips voor het verkopen op Marktplaats.nl:
  • Maak mooie duidelijke foto's van het artikel. Zorg voor een rustige egale achtergrond. Mensen zijn snel afgeleidt als er andere spullen op de foto staat.
  • Vermeldt alle informatie die je hebt in de omschrijving, zoals afmetingen, materiaal, handleiding aanwezig?
  • Vermeld een vraagprijs bij het artikel. Uit eigen ervaring ben ik erachter dat mensen liever afdingen, dan zelf een prijs bedenken. Houd er dus rekening mee dat mensen altijd minder bieden dan jij vraagt. Kijk ook even wat andere verkopers van een vergelijkbaar artikel vragen.
  • Zelf vind ik het prettiger om mijn telefoonnummer niet te vermelden in de advertentie, die geef ik pas wanneer een bieder een serieus bod heeft gedaan en reageert op mijn akkoord op het bod. Dit geldt ook voor het adres.
  • Verkoop in partij. Kleding en speelgoed bijvoorbeeld verkoopt het best wanneer je dit als partij aanbiedt. Als je alles per stuk verkoopt, heb je hier zelf veel werk aan en voor de klant is het niet de moeite om voor bijvoorbeeld 1 broek de deur uit te gaan. Kinderkleding verkoop ik 1x per jaar als partij. Bijvoorbeeld: "Volle zak jongenskleding maat 110 tm 128". Ik maak een foto van alle kleding en benoem in de omschrijving wat er exact in de zak zit. Voor een vuilniszak vol krijg je al snel 25 euro. De kleding moet natuurlijk wel heel en schoon zijn. Dit kun je natuurlijk met alles doen.
Succes met verkopen!

Geen opmerkingen:

Een reactie posten

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...