vrijdag 30 december 2011

Garmin Forerunner 110 Sporthorloge

In 2011 ben ik serieus begonnen met hardlopen. Eerder liep ik wel eens, maar niet regelmatig en niet verder dan 5 km. Ik had geen doel, dus waarom zou ik verder lopen. In 2011 heb ik samen met een collega een hardloopgroepje opgericht binnen het bedrijf waar ik werk. Ons doel: de Dam tot Damloop in september 2011! Hiervoor hebben we professionele training gehad bij een atletiekvereniging op 5 minuten afstand van kantoor. Door goede begeleiding, enthousiaste collega's en een doel voor ogen ben ik fanatiek gaan hardlopen. Door de goede begeleiding ga je technisch goed lopen, dit scheelt een hoop blessures. Tijdens het hardlopen maak je een geluksmakende stof aan, endorfine. Ik ging hierdoor beter in mijn vel ging zitten, op de een of andere manier kan je alles beter aan. Daarnaast ben ik minder vaak ziek, omdat je conditie op pijl is. Zeker tijdens drukke dagen is het heerlijk om toch even te gaan lopen.

Doordat je serieus gaat trainen is het leuk om te weten hoeveel kilometer je loopt, wat je hartslag is en hoelang je over de afstand doet. Van mijn vriendje kreeg ik de Garmin sporthorloge met daarbij een hartslagmeter. Eerst kreeg ik een horloge van Nike, maar voor mijn smalle pols zat deze niet lekker en daarbij was het geen gezicht. Ik heb toen op internet gezocht naar een ander horloge. Na het lezen van reviews kwam ik al snel uit op de Garmin. De Garmin is naast de makkelijke bediening ook nog eens mooi om te zien. Het model wat ik heb gekozen, de Garmin Forerunner 110 is er in verschillende kleuren. Zelf vond ik de roze het mooist. De hartslagmeter doe je om je borst, hier voel je bijna niets van, omdat de rand van je sportbh daar ook al zit. De Garmin is erg makkelijk in gebruik, hij heeft een simpel menu. Tijdens het lopen kan je in één scherm zien wat je hartslag is, de gemiddelde snelheid (deze is niet nauwkeurig tijdens het lopen, maar daar heb ik zelf geen moeite mee) en de afstand. Je kan het scherm ook zo instellen dat je in plaats van de hartslag de tijdsduur ziet. Natuurlijk kan je hem ook dragen als normaal horloge met de tijd in het scherm.
In de geschiedenis kan je alle eerder gelopen afstanden terugzien, daarbij wordt ook getoond wat je gemiddelde snelheid was, de gemiddelde hartslag en hoeveel calorieën je verbrandt hebt (erg belangrijk ;-)).

Kortom, ik ben erg blij met het horloge en hoop hem nog veel te kunnen gebruiken. Momenteel heb ik even een korte winterstop. In het nieuwe jaar ga ik weer snel aan de slag, want de eerste loop is 12 februari, de Groet uit Schoorl run! Voor deze loop heb ik gekozen voor de 10 km, maar in 2012 wil ik wel een keer een halve marathon gaan lopen. Aan de spullen kan het in ieder geval niet liggen!! ;-)

Geen opmerkingen:

Een reactie posten

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...