zaterdag 10 maart 2012

Autovision - AV-701 - e-reader

Ik lees graag een goed boek, vooral 's avonds voor het slapen gaan, lekker in bed. Soms kan ik niet slapen en lig ik te piekeren over van alles. Ik lees dan net zo lang tot mijn ogen bijna dichtvallen, dan leg ik mijn boek aan de kant en val ik in slaap. Alleen vind ik het altijd zonde om een boek te kopen, omdat ik ze toch niet vaker dan 1x zal lezen. Een grote boekenkast vind ik erg leuk.... bij een ander. Mij teveel werk om die boeken af te stoffen en bovendien heb ik nu geen ruimte voor een boekenkast. Ook heb ik niet altijd zin om naar de bibliotheek te gaan. Ik was dus superblij toen ik een e-reader kreeg voor mijn verjaardag.

De Autovision AV-701.

Deze reader heeft een LCD anti glare scherm van 7” en een ingebouwde speaker. Verder beschikt de AV-701 over een geheugen van 2 Gb, en dat terwijl een gemiddeld digitaal boek zo’n 1.5 Mb aan ruimte inneemt. Je kunt er dus ruim duizend boeken op kwijt! Meer dan genoeg toch?
Naast boeken kun je er ook foto's en muziek op zetten en een agenda beheren.

Als ik 's avonds nog even wil lezen hoef ik geen lampje aan te doen. Ik moet alleen wel opletten dat ik hem niet teveel kantel als ik op mijn zij lig. Het beeld draait namelijk automatisch mee en ik vind het prettiger als ik de tekst in staande situatie kan lezen. Maar dat lukt prima. Ik kan de e-reader in 1 hand vasthouden, hij weegt slechts 340 gram en heeft een afmeting van 205x135x13 mm. De AV-701 kost momenteel 79 euro (Wehkamp). Echt een aanrader!





Geen opmerkingen:

Een reactie posten

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...